Mitt foto
www.ombalans.se, http://ombalans.blogspot.com/, Sweden
Ayurvedisk hälsorådgivare, Prana healer, kroppsterapeut, Oneness Deekshagivare, inspiratör och vägvisare.

söndag 30 maj 2010

När Hjärtat kallar

Hjärtat har sin egen intelligens som (ofta) går ett annat håll än logiken/förnuftet. Detta upptäcker jag allt mer i min vardag som består av familjeliv med barn i varierande åldrar, hushåll med allt vad det innebär och företagande med diverse uppgifter och åtaganden. Logiken vill gärna pressa på, få saker gjorda (helst väldigt snabbt, för att hinna ännu mer) och försöker analysera och räkna ut framtiden på bästa sätt. Detta ger ofta en upplevelse av stress och motstånd, ett kämpande i det inre. Energimässigt en krympande upplevelse.

Hjärtat önskar däremot stanna upp och vet att i upplevelsen av nuet finns allt vi behöver för att på naturligt och enkelt sätt färdas framåt. Utveckling kan inte stoppas men vi kan vara med och bestämma hur utvecklingen ska upplevas. Genom hjärtat har vi möjlighet att se allting just här och nu och på det viset frigör vi oss från logikens prestationskrav och stress.

Jag har många gånger upplevt roliga saker med familjen/i jobbet som stressande just för att jag inte varit närvarande i stunden. Idag upplever jag allt mer Allt, dvs både roliga och mindre roliga saker fullt ut, vilket leder till frid och glädje, oavsett vad det varit från början. Stress smälter bort bara genom att jag upplever det och stannar kvar, istället för att fly och vara längre fram (eller bak) i tankarna. Detta är en Blessing i livet att upptäcka.

Oavsett var du befinner dig i livet så kan du vara i nuet (vilket du egentligen också är) och uppleva en fantastisk stund, hela tiden. Du behöver bara påminna dig att stanna där. Resten kommer av sig själv.

Blessings,
Nina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar